Skip to main content

Waarom je inhoud meer op spam gelijkt dan je denkt

E-mailmarketeers vragen zich vaak af: "Waarom is mijn e-mail in spam terechtgekomen?". Deliverability blijft een mysterieus en moeilijk aan te pakken onderwerp. Drie sleutelfactoren beïnvloeden uw deliverability: identificatie/authenticatie (uw infrastructuur), reputatie (de beoordeling van een ontvanger van uw verzenddomein en IP-adressen) en inhoud. Wat is het makkelijkst te controleren als je te maken hebt met de spamfilter? Uw inhoud.
 
 
Uw e-mail kan er phishy uitzien
 
Een tactiek die spammers gebruiken om je gevoelige informatie te ontfutselen, heet phishing. Dit is wanneer u een e-mail ontvangt die er legitiem uitziet, maar een wolf in schaapskleren is. Als u bijvoorbeeld een e-mail ontvangt die beweert van Paypal of Bank of America te komen en u vraagt om informatie zoals uw creditcard, burgerservicenummer of adres, dan is dit een heel slim phishingschema.
 
Het beschermen van klanten door het identificeren van deze kwaadaardige e-mails is een voortdurend veranderend proces voor ISP's omdat deze kwaadwillenden hun tactieken blijven verfijnen. Als u ervoor zorgt dat uw e-mails geen inhoud bevatten die lijkt op veelgebruikte phishingtactieken, kunt u voorkomen dat u in de primaire filtering terechtkomt.
 
Dit is hoe u per ongeluk op een phishing-e-mail kunt lijken:
 
 
Kopieën zoals "Verifieer uw identiteit nu!" of andere triggers die suggereren dat je gevoelige informatie verstrekt.
Het gebruik van bekende URL-verkorters zoals bit.ly en ow.ly worden vaak misbruikt voor spam omdat ze de ware aard van de afzender kunnen verbergen, volgens deze blog van AWeber.
Versturen vanaf een domein waar je geen controle over hebt. Als je een e-mail probeert te versturen die afkomstig lijkt te zijn van je gratis webmailaccount, resulteert dit waarschijnlijk in mislukte verificatiecontroles.
 
Zorg dat je in de inbox komt, niet in de spammap
Identificeer problemen die je uit de inbox kunnen houden en krijg actiegerichte hulp om ze op te lossen met Litmus Spam Testing.
 
 
 
 
Blijf weg van overmatige opmaak
Let bij het maken van je e-mail ook op de HTML-inhoud. Die kan wijzen op verborgen spam als je niet oppast. Spammails hebben vaak extra opmaak om de slechte dingen beter te verbergen, ze leesbaar te maken en het voor mensen makkelijk te maken om op iets te klikken wat ze niet zouden moeten doen.
 
Overmatig gebruik van tekens in de opmaak of overmatig gebruik van inline markup tags moet worden vermeden.
 
Daarnaast is het belangrijk om je HTML dubbel te controleren. Slecht geschreven HTML betekent dat de spamfilter het niet kan lezen. Als het spamfilter het niet kan lezen, kan het u voor de zekerheid naar spam sturen.
 
Op zoek naar een geweldige, vooraf geteste sjabloon om te gebruiken voor uw campagnes? Bekijk onze galerij met sjablonen.
 
Waarom taal belangrijk is
 
Sommige spamfilters controleren automatisch onverwacht taalgebruik zoals spelfouten en onzinnige woorden. Dat betekent dat als je merknaam niet in het woordenboek staat, je meer problemen kunt hebben met het verzenden van je e-mail. Probeer om dit tegen te gaan veel aangepaste namen in je e-mail te vermijden, zelfs als dat je productnamen zijn. Maak duidelijk waar je het over hebt.
 
Als u een internationale mailinglijst hebt, moet u ook voorzichtig zijn. Volgens de logica van de meeste spamfilters, als u nog nooit een e-mail in die taal hebt ontvangen van een contactpersoon, heeft u er waarschijnlijk niets aan en is het waarschijnlijker dat het spam is. Als u bijvoorbeeld Engels spreekt, kunnen niet-Latijnse tekens uw filter verstoren.
 
Wees voorzichtig met vreemde talen voor je ontvanger. Er zijn genoeg momenten waarop het gebruik van niet-Latijnse tekensets gepast kan zijn, maar als uw gebruikers daar niet aan gewend zijn, zijn hun spamfilters dat ook niet.
 
Focus op nuttige en boeiende inhoud, niet op verkoop
Als u uw abonnees voortdurend pusht om te "kopen, kopen, kopen", zal het spamfilter misschien niet reageren, maar het kan wel leiden tot een negatieve betrokkenheid van uw abonnees, waardoor u in de map met spam terechtkomt. Betrokkenheid is belangrijker dan de inhoud zelf als het gaat om deliverability.
 
Als je constant aan het verkopen bent in plaats van nuttige en informatieve inhoud te bieden, moedig je meer aan dan een afmelding: ze markeren je als spam. (We hebben de mythe dat afmeldingen slecht zijn al eerder ontkracht).
 
Slechte inhoud heeft minder te maken met de specifieke woorden of zinnen die je gebruikt, maar meer met hoe je ze gebruikt en hoe je abonnees met je inhoud omgaan (of niet doen.) Focussen op goede inhoud betekent:
 
Je publiek kennen: Wat vinden je abonnees belangrijk? Waarom hebben ze zich ingeschreven? Met welke problemen hebben ze te maken? Gebruik de antwoorden op deze vragen om de inhoud van je e-mail te sturen.
Inhoud > Verkoop: Voorzie uw abonnees van inhoud die hen interesseert, in plaats van hen te overstelpen met verkoopberichten. Laat uw abonnees zien dat u om hen en hun behoeften en wensen geeft in plaats van om uw eigen motieven. Dit helpt bij het opbouwen van merkvertrouwen (en grappig genoeg, meer verkoop!).
 
Denk na over het abonneetraject van begin tot eind: denk bij het opstellen van uw e-mails en e-mailcampagnes niet alleen aan die e-mail, maar ook aan hoe deze past in de context van de interactie van uw abonnees met uw merk. Waar bevinden ze zich als ze de e-mail openen, zowel emotioneel (ik wou dat X probleem was opgelost) als fysiek (mobiel vs. desktop). Wat is de volgende stap vanuit die e-mail? Wat is het uiteindelijke doel of de actie die je wilt bereiken?
Door de beste inhoud te maken, kunt u de betrokkenheid en het positieve gedrag van abonnees stimuleren, zoals klikken, openen en onze favoriet, TINS (wanneer abonnees u uit de spam-map redden door te zeggen: "Dit is geen spam"). Je inhoud nuttig houden in plaats van verkoopbevorderend, is de beste manier om te voorkomen dat je inhoud spammy wordt.
 
Hoe graag we ook zouden zeggen dat dit definitieve tips zijn, met spamtests staat niets vast. Wat de ene persoon in het spamfilter doet belanden, hoeft de andere niet te doen. Deze tips moeten u in de juiste richting leiden zodat u een geweldige ervaring kunt bieden en uw publiek elke keer weer kunt bereiken.
 
Bereik uw publiek elke keer
Identificeer problemen die u uit de inbox houden en krijg actiegerichte hulp om ze op te lossen met Litmus Spam Testing.

Bron: Litmus.com

Waarom je inhoud meer op spam gelijkt dan je denkt